چگونه بیماری و مشکلات برگ انجیری را درمان کنیم ؟!
نوشته شده توسط : شرکت پویاپرداز

برگ انجیری یکی از زیباترین گیاهان آپارتمانی است که با برگهای متمایز و منحصر به فرد زیبایی دکور را دو چندان می کند. برگهای پهن و سبز برگ انجیر دارای بریدگی ها و شکاف هایی است که از همان ابتدا بر روی آنها وجود داشته است و دلیل ظهور آنها مواجهه با وزش باد شدید و سیلاب های سیل آسا در زادگاهشان بوده است. برگ انجیر یک گیاه مقاوم است ، اما اگر شرایط نگهداری آن مناسب نباشد ، ممکن است از بیماری رنج ببرد. زردی برگ انجیر ، عدم رشد ، بی حالی و ... از مشکلاتی است که برای این گیاه پیش می آید. برای آشنایی و درمان مشکلات برگ انجیر در این مقاله با ما همراه باشید.
بیماری های برگ انجیر ، مشکلات و درمان آن

مانند سایر گیاهان خانگی ، برگ انجیری نیز گاهی اوقات باعث بیماری و آفات می شود و ما باید در اسرع وقت علت آن را مشخص کرده و به دنبال درمان آن برآییم. یکی از مهمترین نکات در مورد گیاهان این است که هنگام خرید گیاه از صحت آنها اطمینان حاصل کنید ، بنابراین قبل از خرید برگ انجیر و هر گیاه دیگر از سالم بودن برگها ، ریشه ها و ساقه ها اطمینان حاصل کنید تا در آینده مشکلی نداشته باشید.

 



برگ انجیری

 

در زیر با بیماری ها و مشکلات برگ انجیر آشنا می شویم:


زرد شدن برگ انجیری و پژمردگی برگها

اگر گیاه برگ انجیر شما دارای تعداد زیادی برگ زرد و پژمرده است ، این به معنی آبیاری زیاد و خیساندن خاک است. وقتی آبیاری بیش از نیاز گیاه باشد ، ریشه ها در آب غوطه ور می شوند و تنفس را از دست می دهند و برگها به دلیل کمبود اکسیژن زرد و قهوه ای می شوند. این مشکل از پایین برگها و نزدیک ریشه شروع می شود.

برای رفع این مشکل ، ابتدا باید بانک قابلمه را بررسی کرده و از باز بودن آن اطمینان حاصل کنید. صبر کنید تا خاک گلدان از 2 تا 3 سانتی متر خشک شود. در روزها و زمستان های سردتر ، دوره های آبیاری را افزایش دهید زیرا گیاه دیرتر خشک می شود و به آب کمتری نیاز دارد.

اگر از زمان و مقدار آبیاری مطمئن هستید ، این مشکل ممکن است به دلیل کمبود عناصر غذایی گیاهی در خاک باشد. برای سخت شدن گیاه ، هر دو هفته یک بار به آن کود مناسب برگ انجیر بدهید.

 
زرد شدن برگ انجیری


قرمز شدن لبه ها و لبه های برگ های گیاه

تشنگی گیاه ، رطوبت کم و هوای خشک دلیل قهوه ای شدن نوک برگ هاست. در روزهای گرم تابستان ، دوره های آبیاری را کاهش دهید و از خشک شدن بیش از حد گیاه جلوگیری کنید. برگهای خشک و چین و چروک دلایل مشابه قهوه ای شدن دارند و با آبیاری منظم و افزایش رطوبت بیشتر می شوند.



 
در برگهای جدید هیچ شکاف و برشی وجود ندارد

عدم وجود زخم در برگهای جدید به عوامل زیادی بستگی دارد ، سپس در مورد آنها و چگونگی ظاهر شدن این ترک ها اطلاعات کسب کنید.

    آبیاری و تشنگی ناکافی گیاه که در ابتدا با برداشتن زخم ها نمایان می شود.
    این گیاه نوع دیگری از برگ انجیر بریده شده است و طبیعی است که هیچ شکافی در برگها وجود نداشته باشد.
    این گیاه فاقد مواد مغذی است و شما باید آن را تقویت کنید.


    ریشه های هوایی برگهای بلند انجیر را هرگز نبرید ، بلکه آنها را در ماده مراقبت از خزه فرو کنید تا مرطوب بماند و گیاه رشد و برگهای زیباتر داشته باشد.
    برگهای جوان انجیر ممکن است بدون شکاف یا با شکاف کم رشد کنند و هرچه گیاه قدیمی تر باشد ، شکاف بیشتری ایجاد می کند.
    کمبود نور در صورت عدم وجود ترک در برگها و توقف رشد موثر است.





:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: